martes, 15 de diciembre de 2009

La nova llei d’avortament provoca divergències d’opinions al carrer

En aquest últims mesos i en especial en aquests últims dies s’ha parlat molt sobre la reforma de la llei de interrupció voluntària de l’embaràs. Per això hem cregut molt interessant sortir al carrer per veure que opina la gent sobre aquest tema tant polèmic, i per veure si les opinions poden veure’s afectades per variants com l’edat o el sexe de la persona.
- Carolina V, 23 anys: Crec que feia falta una reforma com aquesta. Les dones hem de tenir dret a tenir fills en el moment que nosaltres desitgem i creiem oportú, per això si una noia de 16 anys es queda embarassada pel motiu que sigui ha de tenir la opció de decidir ella mateixa si el vol tenir o no. És la seva vida per tant és ella qui ha de decidir!
- Marcos D, 17 anys: A mi no m’afecta tant, però si la meva novia es quedes embarassada ara jo li demanaria que avortes, no crec que siguem lo bastant madurs com per tenir un fill, per tant si que crec que aquesta llei sigui bona.
- Laura S, 35 anys: La societat d’ara va cada cop més ràpida, fet del que ens penedirem algun dia, per aquesta mateixa raó les nenes d’ara tenen relacions cada cop més aviat i moltes no tenen la suficient educació sexual com per afrontar algunes situacions. Això fa que a vegades algunes d’elles puguin quedar-se embarassades, aquesta llei el que fa és donar dret a aquestes noies a avortar per si mateixes. Si és correcte no ho sé, però si que puc dir que la reforma va concorde amb la societat en la que vivim.
- Alejandro R, 39 anys: No estic d’acord amb la reforma, crec que avortar si que és un dret, però no crec correcte que una nena de 16 anys pugui anar a avortar sense consentiment dels seus pares i en canvi no pugui anar d’excursió al col·legi sense una justificació firmada dels seus pares. Jo tinc una filla i si a ella li passes alguna cosa m’agradaria saber-ho i ajudar-la. Lo únic que aconseguirem amb lleis d’aquesta mena es trencar la comunicació entre pares i fills.
- Carol R, 16 anys: No sé. No sé que faria jo si em quedes embarassada, hem faria molta por dir’ls-hi que estic prenyada, pot ser que amb aquesta llei ens sigui més fàcil anar a avortar.
- Ignacio C, 23 anys: Estic totalment en contra, opino que avortar és un delicte, només que la societat ho emmascara en un dret que la dona ha de tenir, Primer aquest tema ha sigut portat pel Departament d’Igualtat, quina igualtat hi ha en el tema de l’avortament? Jo en cap moment he sentit que es tingués al pare de la criatura en compte, és que no hi pintem res nosaltres. No crec necessària la reforma perquè no crec ni en la llei inicial. A la gent que vol avortar dir-li que busqui per Internet fotografies sobre l’avortament a veure que troben i si encara tenen ganes d’avortar.
- Ester R, 16 anys: No crec que jo tingui la capacitat suficient per passar un avortament sola sense el recolzament dels meus pares, i com jo crec que cap noia de 16 anys podria.
- Marcos S, 21 anys: No cal dir res, és un dret que les dones haurien de tenir des de fa molt temps.
- Marta P, 22 anys: Hem fa pensa veure cap a on anem la societat d’avui en dia. Ja em semblava fatal que hi hagués una llei que permetés matar una vida perquè segons molta gent encara no té sentiments ni és pot dir criatura. Però es que encara hem sembla més aberrant la reforma que volen aplicar, tot i que l’han canviat i només és una forma d’encobrir la reforma inicial. Una nena de 16 anys no pot comprar tabac, no pot veure alcohol, no pot marxar sola de vacances sense el consentiment dels seus pares, i així moltes coses, però si que pot anar a avortar amb tot el que suposa això? Simplement dir que és veu d’una hora lluny que és una llei incoherent i estúpida.

No hay comentarios:

Publicar un comentario